Pressrelease: ViftyDog - hundens egen app. Lanseras nu globalt.

ViftyDog - Malmöstartup lanserar din hunds egen app

Malmöbaserade startup-företaget ViftyDog lanserar nu den första appen som vänder sig direkt till människans bästa vän - hunden.

Appen ViftyDog är skapad för att förgylla vardagens promenader för både hund och människa. Med appen kan man se vilka andra hundar som är ute och går samtidigt och vilken väg de tar.

ViftyDog startas - med benäget bistånd av en människa i hundens närhet - när det är dags för hundens promenad. I appen kan man då se alla andra hundar som är ute i närheten (förutsatt att de också använder ViftyDog). Kanske är bästa hundkompisarna också ute eller så vill hunden bara gå en lugn promenad med sin människa och då kan man enkelt undvika att träffa andra hundar. Allt för att göra hundens dagliga promenader så trevliga som möjligt för både hund och människa.

Dessutom: Om telefonen ligger i fickan hörs ett glatt skall från mobilen när din hunds väg håller på att korsas av en annan hund. Ofta redan innan hundarna ens sett eller känt lukten av varandra.

Om andra hundar fått hjälp av sina ägare att lägga in information om hundens namn, ras, kön och storlek så kan man också se detta i appen. Kanske chihuahuan inte är på humör att träffa den irländska varghunden just idag. Eller så är det just det den är.

"Vi ser en enorm potential för ViftyDog, både rent socialt och ur ett hälsoperspektiv. Hundar och hundägare världen över kan på ett enkelt och roligt sätt hitta nya och gamla vänner. Varje promenad sparas också så att man lätt kan följa upp hur mycket motion hund och människa har fått.", säger Jari Gunnarsson, grundare och delägare av ViftyDog.

"ViftyDog är social ur flera perspektiv - ju fler som använder appen desto bättre blir den. Börja med att använda den själv, tipsa vänner och bekanta, visa den för andra ni träffar på era promenader."

ViftyDog har grundats av två hundars hängivna hussar - Magnus Balldin och Jari Gunnarsson. Båda Malmöbor sedan barnsben och goda vänner sedan många år. Båda också med lång erfarenhet av den skånska och svenska IT-branschen i roller inom utveckling, projektledning, service management och en mängd andra spännande uppdrag.

ViftyDog lanseras globalt och kommer inledningsvis att finnas tillgänglig på engelska och svenska.

För mer information vänligen kontakta Jari Gunnarsson på jari@viftydog.com eller +46 703200210.

Välkommen att besöka vår hemsida också: www.viftydog.se